Olivie a tajemství víry

"CÍRKEV SE SKLÁDÁ POUZE Z LIDÍ..."                                                        "NARODILI JSME SE PRO VĚČNOST !"

                                             

 

                                                Tajemství mé víry

  " ANI OKO NEVIDĚLO, ANI UCHO NESLYŠELO, CO BŮH PŘIPRAVIL TĚM, KTEŘÍ HO MILUJÍ ! "

Pocházím z rodiny ateistů, ale přesto jsem byla jako malé dítě pokřtěna v československém kostele. Moje dětství bylo těžké, smutné a měla jsem celý život pocit, že vlastně nikam nepatřím. Když jsem po 25 ti letech opustila své rodné město Náchod, odešla se synem do Prahy, začala jsem konečně šťastně žít s novým manželem a téměř mně nic nechybělo. Začaly se u mne ale projevovat silné deprese, které se stupňovaly. Dávala jsem to za vinu, těm co mi ubližovali v dětství a mládí. Dusila jsem se doslova nenávisti, žila pomstou a bylo mi hodně špatně. Začala jsem tedy navštěvovat odborníky - psychiatra a psycholožku, kde jsme začali moje problémy řešit. Dokonce jsem i natočila o svém "traumatu" dokumentární film, kde jsem popravdě popsala svou nelehkou minulost a tak si částečně ulevila. Psychiatři totiž píší jen utlumovací léky a psychologové pomáhají zabraňovat depresím svými radami a celé to "jde vlastně vše na pojišťovnu"....

"VÍRA TVÁ TĚ UZDRAVÍ": Víra je dar Boží a jsem ráda, že jsem k ní dospěla. Manžel měl přání, abychom se po devíti letech manželství oddali ještě jednou, ale doopravdy, tedy v kostele. On sám byl jako batole pokřtěn v římskokatolické církvi, aniž by z toho měl rozum. Jednoho dne jsem šla zase venčit své psy a potkala po dlouhé době naší sousedku /85 let/, která je silně věřící a svěřila se jí. Po našem dlouhém rozhovoru nás s manželem vzala do římskokat.kostela a pomohla nám vyřídit přípravy na svatbu. Nebylo to jednoduché, neboť já nebyla katolička jako můj manžel. Podstoupili jsme tedy oba půlroční přípravu a nakonec jsme byli oddáni. V kostele mě zaujal klid, kněz, který krásně zpíval a najednou jsem se ocitla v úplně jiném světě. Jenže se povídá, že s jídlem roste chuť a já chtěla být také katoličkou a chodit ke svátostem, tak jsem se do toho s vervou pustila.

CESTA K VÍŘE: Můj vstup do církve byl opravdu těžký a nechci se v žádném případě rozepisovat proč tomu tak bylo...? Myslím totiž, že kdo zná moje stránky nazpaměť a ví, čím jsem prošla a co dělám, snadno to pochopí. Těch důvodů bylo možná více, proč to tak  dlouho trvalo, ale nakonec jsem  27.12.2010 V 19.00 vstoupila do vysněné římskokatolické církve, byla znovu pokřtěna, biřmována a stala se konvertitkou.

MÁM SLABOST PRO KNĚZE: Měla jsem tu čest poznat už řadu kněží. Jsou různí, vždyť jsou to přece jen lidé, přesto mají jeden společný rys. Žijí hlavně duchovnem, pomáhají lidem, ale pokud jde o jejich praktičnost a schopnost postarat se sami o sebe...? Takže se možná jednou budu starat o opuštěné kněze? Našim velikým přítelem je Pater Bohumil Šitavanc, se kterým mě seznámil kamarád a kolega herec Jiří Krytinář.Tento statečný bývalý disident mě přijal do církve a pokřtil. Nedávno se i podílel duchovně na mém liturgickém CD "BLÍŽ K TOBĚ..", ke kterému napsal krásnou předmluvu.Tento člověk k nám do Prahy jezdí, spí u nás a označil mě jako svojí " duchovní dceru". Dále je našim přítelem Pater Jaroslav Ptáček, Opat Jiří Kopejsko,Pater Karel Kočí a Pater Boguslaw Partyka /polák sloužící v Náchodě/. A tak mám najednou pocit, že jsem začala někam patřit...

TAJEMSTVÍ VÍRY: Je neuvěřitelné, co mě víra dala a naučila. Dnes se modlím i za ty, co mi nejvíce ublížili, nastala u mě obrovská úleva, umím odpouštět, neznám nenávist a to jsou hmatatelné důkazy, jakou moc víra má. Pomáhají mi modlitby, modlím se růženec radostný i bolestný, alespoň jeden desátek týdně. Jsem moc vděčná své dnes už duchovní  - "adoptivní babičce" - moji kmotřence, která již není dnes pouze naší sousedkou, ale velmi důležitou osobou mého života, protože ona mě přivedla k víře. Můj přítel Opat Jiří Kopejsko mne přesvědčil, abych zahodila antidepresiva a rozloučila se s psychiatry a psychology.Takže i na tom jsem už začala pracovat!

 OLIVIE IRENA ŽIŽKOVÁ

 

"SMUTEK KŘESŤANA JE RADOSTÍ ĎÁBLA !" 

A-H-O-J = Ať hoří oheň Ježíšův !

 

NOVINKY:

Naše CD liturgických písní "Blíž k Tobě" opět v prodeji ve strašnickém kostele v Praze 10, za cenu 200,- Kč. Z každého věnujeme 100,- Kč na opravu střechy kostela !

Po úspěchu prodeje liturgického CD "Blíž k Tobě", chystá Olivie své autorské album v country stylu, ale s náboženskými texty. Právě natočila a nazpívala první pilotní píseň " K obráceným", která má její fanoušky ovlivnit k podpoře, aby tímto směrem pokračovala dál ! Jelikož je Olivie sama "Obrácená", je to i výzva k tomu, aby k sobě přizvala další, kteří se dají na cestu k víře...

Olivie: Velice mě zaujala myšlenka "mladí a víra". Mám 18 tiletého syna a přála bych si, aby byl pokřtěn a byl v rukou Božích, tak jako já. Náš bývalý farář P. ThDr. Jan Balík je dnes ředitelem sekce pro mládež v ČBK a jelikož moc hezky zpívá, napadlo mě kontaktovat ho a nabídnout mu, zda by se nechtěl podílet jak duchovně, tak i pěvěcky na mém dalším albu.  Co si o tom myslíte vy?

Odpovídat můžete přímo na e-mail tohoto webu a vaše názory najdete zde  úplně dole.

P.Jan Balík:

Milý pane Žižka,
milá paní Žižková,

jsem velice rád, že se CD podařilo a že se prodává. Gratuluji vám.
Děkuji za nabídku, zapojit se do vašeho projektu.
Zvažoval jsem vaši nabídku, konzultoval s mým zpovědníkem a kněžími.
Došel jsem k závěru, že pro není možné a ani vhodné se zapojit. Konec konců můj pracovní rytmus je nyní šílený a nejsem schopný se ani zastavit. 
Věřím, že mě pochopíte.
Přeji úspěch vašemu druhému CD a přeji mu i to, aby hodně lidí prostřednictvím vaší hudby našlo cestu k Pánu Ježíši.

Žehná

P. Jenda

První ukázka písně "K obráceným" - hudba a text Olivie Žižková - Přehrát

 

 OLIVIE S P.JENDOU BALÍKEM        

 

  FOTOGALERIE                                

                           

 

RECENZE Z RADIA PROGLAS:

Poslouchal jsem pořad s Oliví Žižkovou. I když styl zpěvu Olivie byl pro mě
ze začátku lehce zvláštní, ale velmi brzo jsem mu přišel na chuť a začal se
mi líbit. A spojení s působivou hrou na varhany dělá hodně.
Jak někdy bývá, co člověk zná dávno, ho může přestat zajímat, tak i klasické
kostelní písně mě některé časy přestaly zaujímat. Ale po čase jim člověk
opět přijde na chuť a nezpívá je jen jako doprovod, ale opravdu s radostí.
Tak i projekt Olívie Žižkové mě zaujal a při poslechu mi šlo myslí "jak jsou
to dobrá dědictví po předchozích generacích". Díky za ně.  Pavel Říha - Nové Město na Moravě

Poslouchala jsem rozhovor s Olivií Žižkovou. Je mi sympatické,že je pokřtěná
a hlásí se k víře. Líbilo se mně, jak vyprávěla o svém dětství a cestě do
katolické církve. Písničky se hezky poslouchaly, protože je znám z kostela.
Byli dobře vybraní i další hosté - kněz P. Bohumil Šitavanc a manžel Olivie.
Pořad byl opravdu pěkný. Zpěvačka má zajímavý hlas. Jsem ráda, že jsem se o
ní něco dozvěděla, před tím jsem ji vůbec neznala. Líbí se mi také, že hraje
divadlo pro děti. Na její další cd se moc těším. Kateřina Uchytilová - Rudíkov

Paní Olívie,
hraji Vaše CD, chodila jsem do 15 let na povinné náboženství, takže řadu
z nich znám, zpívám si je s Vámi a mohu říct, že jste mě znovu příjemně
překvapila. Natočte další řadu, je jich ještě moc krásných se
středověkými melodiemi (např. "Královno míru, slavná nebes paní" a jiné).
Lidé to chtějí, protože nemohou kvůli zdraví stát v kostele. Doma tím
přemáhají těžké chvíle v nemoci. Vy, Olívie, zazpíváte každý žánr. Máte
jistý, krásný hlas a veliký talent. A úžasné štěstí, že Vás manžel
podporuje. Vy to ještě dotáhnete daleko.

Děkuji a přeji taky všeho moc hezkého k svátku Olívie v neděli.

P.S. Svatba v kostele, i já mám tu krásnou vzpomínku, i když manžel byl
rozvedený a evangelík.

Zdraví Vás
Hana Vargová

 

      NOVÉ LITURGICKÉ CD "BLÍŽ K TOBĚ"

 

Krátké ukázky písní:    Svatý pán                                přehrát

                                V půlnoční hodinu                      přehrát

                                Slyš jaký to nad řekou                přehrát

 

      
 LIVE O CD "BLÍŽ K TOBĚ..." NA RADIU PROGLAS - 2011  
 

  přehrát
      
 Olivie Žižková
 

K obráceným LIVE - Divadlo Miriam - Praha 10 - 2012

Délka klipu: 4:29

 Přehrát
 Olivie Žižková
 

Název klipu: K obráceným - 2011

Délka klipu: 3:50

 Přehrát
 Olivie Žižková
 

Název klipu: Jeden Pán - Mše svatá,na sv.Václava - Brandýs n/O. - 2011

Délka klipu: 1:19

 Přehrát
 Olivie Žižková
 

Název klipu: Zdráva buď Panno Maria - Mše svatá,na sv.Václava - Brandýs n/O. - 2011

Délka klipu: 3:06

 Přehrát
 Olivie Žižková - Otče náš
 

Název klipu: Otče náš  - 2011

Délka klipu: 1:04

 Přehrát
 Olivie Žižková - Bože, Otče na nebi
 

Název klipu: Bože, Otče na nebi - 2011
Délka klipu: 1:23

 Přehrát
 Olivie Žižková - Bože, Otče na nebi
 

Název klipu: Beránku Boží - kostel sv.Fr.z Assisi - 2011
Délka klipu: 0:41

 Přehrát
P.JAN BALÍK: Milý pane Žižka,
milá paní Žižková,

jsem velice rád, že se CD podařilo a že se prodává. Gratuluji vám.
Děkuji za nabídku, zapojit se do vašeho projektu.
Zvažoval jsem vaši nabídku, konzultoval s mým zpovědníkem a kněžími.
Došel jsem k závěru, že pro není možné a ani vhodné se zapojit. Konec konců můj pracovní rytmus je nyní šílený a nejsem schopný se ani zastavit. 
Věřím, že mě pochopíte.
Přeji úspěch vašemu druhému CD a přeji mu i to, aby hodně lidí prostřednictvím vaší hudby našlo cestu k Pánu Ježíši.

Žehná

P. Jenda
 
MILAN TESAŘ - RADIO PROGLAS:  Milá Olivie, pokud jde o P. Jendu Balíka, seznámil jsem se s ním před více než 10 lety, když se konalo setkání katolické mládeže na Svaté Hoře u Příbrami. On už tehdy pracoval v Sekci pro mládež České biskupské konference (odtud pak odešel do farnosti, kde jsi jej poznala, a odtud teď zpátky do Sekce) a já jsem tenkrát šéfoval malému zpravodajskému týmu Proglasu na této akci. Je ale pravda, že od té doby jsme spolu byli v kontaktu velmi málo (občas se na mě obrátí mailem s prosbou o nějakou hudební radu, ale je to velmi sporadické). Takže si velmi dobře vybavuji jeho hlas, když mluví, ale neuvědomuju si, jak zpívá. Ale v tom Ti naprosto věřím a myslím, že by taková spolupráce mohla být dobrá. Milan Tesař
Jiří Krytinář: "Olivie, Pátera Balíka znám a Tvoje poslání od Boha je nazpívat s ním nejen jednu písničku. Byl vždy vlídný a hodný, protože nás nechal zkoušet v divadle Miriam.Určitě neváhej a nazpívejte spolu nějakou Boží píseň, která osloví nejen mladé lidi. Už teď se těším !" Tvůj přítel - kolega a kmotr Jirka Krytinář. 
Milá Olivie,
tvoje písně jsou čím dál tím krásnější, berou za srdce a podle mého názoru by bylo velkým přínosem, kdyby na tvém novém CD zpíval s tebou pater Jan Balík. Myslím si, že má krásný hlas a byla by škoda, kdyby na CD nezazněl. Stejně tak si myslím, že by ozdobou CD byl i váš společný duet. Doufám, že pater Jan Balík na CD zpívat bude, protože má krásný hlas a byla by škoda, kdyby ho neslyšeli i lidé, kteří ho neznají.
Kamarádka Lada Sanytráková
Jan Rosůlek: Milá paní Olivie, jelikož mám Vaše CD "Blíž k Tobě" a právě jsem si poslechl Vaši novou píseň, tak Vám musím s úctou napsat, že toto je přesně žánr, který Vám sedí.To jestli s Vámi bude na Vašem albu zpívat muž určtitě Vašemu skvělému hlasu neuškodí.Pana Balíka sice neznám a tak nemůžu posoudit, jak zpívá, ale když tvrdíte Vy, že zpívá dobře, určitě v tomto duchu něco zkuste společně.
Dušan Šebek: Pátera Jendu Balíka znám, protože mám dvě knihy, které napsal. Když může psát knížky, proč by neměl zpívat na CD ? Naopak si myslím, že by to mohlo být pro mládež velice zajímavé a pro fanoušky Olivie Žižkové také.
Jiřina Králová-Vimperk: Paní Olivie, sleduji Vaše hudební konání a moc Vám fandím. Píseň K obráceným se mi velice líbí i mému manželovi. Pokud by na příštím CD zpíval i kněz, bylo by to určitě zajímavé, každopádně nevšední. Přejem hodně úspěchů, s pozdravem Jiřina Králová.
Jan Švehla -Praha: Dobrý den Olivie, ta nová píseň se vám fakt povedla. Pořád mi zní v uších, je to takové lehce zapamatovatelné. Kdy to budou hrát v radiu? Nenatočíte na to klip? To by stálo za to a vysílat to třeba na TV Noe. Co se týče nápadu nazpívat něco s farářem, tak jestliže zpívá dobře, proč ne? Bylo by to něco novátorského. Držíme palce.Jan Švehla
Eliška Kmochová: Když se P.Jenda Balík uměl postarat o to, aby na setkání mládeže v Madridu neumřeli všichni hlady, tak by mohl i zpívat s půvabnou herečkou a zpěvačkou na CD :-)
Jarmila Straková-Libčice: Paní Žižková, jsme přesvědčeni o tom, že nazpívat aspoň nějakou píseň s P. Jendou Balíkem by bylo velice vhodné. Známe ho celá rodina několik let a slyšeli jsme, jak hezky zpívá vždy, při svých mších. Velmi si P. Jendy vážíme, máme přečtené i některé jeho knihy a jsme přesvědčeni, že by byl určitě takovou třešínkou na dortu , kdyby si s Vámi zazpíval ve vašem novém projektu. Moc Vám fandíme a přejeme hodně dalších úspěchů. Rodina Strakova     
Václav Mokrý-Hradec Králové: Paní Olivie, moc mě potěšila Vaše píseň o Ježíšovi, kterou jsem nalezl na Vašich webových stránkách. Mám doma i Vaše CD liturgických písní a ten nápad se zpívajícím panem farářem se mi líbí. P.Balíka jsem viděl několikrát na TV NOE, je to bezesporu osobnost a hlavně výborný kněz. Na Váš společný duet ,či píseň se moc těším a věřím, že by to mělo kladný vliv i na katolickou mládež, které se P.Balík s velkým nasazením věnuje. S pozdravem Václav Mokrý.
Anna Loukotová: Olivie, moc nás mrzí, že P.Jenda na Vašem CD nechce být. Moc by nás ale zajímalo, proč a s jakými kněžími se o tom radil. Hlavně jak jim to asi podal?
Libor Urlich: Milá Olivie, neklesejte na mysli a když se budete hodně modlit, věřím, že si to P.Jenda Balík ještě rozmyslí a zavolá Vám, že si rád na CD zazpívá. Pochopte, třeba má strach, že není natolik zralý zpěvák, aby zpíval s profesionálkou, jako jste Vy! Navíc, něco jiného je zpívat při Bohoslužbách a něco jiného v nahr.studiu. Jsem sice amatérský kytarista , přesto o tom něco vím.
Simona: Ahoj Olivie, asi na tomto serveru jako atheistka nemám co dělat, popravdě máš na svém webu zajímavější věci, ale myslím si, že jsou tady i jiní dobří zpěváci, než nějaký farář. Ty se svým hlasem a postavením můžeš přece oslovit koho chceš, ne? Proč lpíš zrovna na tomto člověku? Držím Ti moc palce, písnička je super, ikdyž by jí slušel jiný text! Tvá kamarádka a fanynka Simča :-)
Radka a Radek Prouzovi: Milá paní Žižková, máme doma již půl roku Vaše CD a stále si jej hrajeme.Hlavně teď o Vánocích budeme ještě více. Slyšeli jsme Vaši novou píseň a radio Proglas Vás neustále hraje.Máte výborné nápady a prý z nového CD hodláte přispět na střechu vašeho kostela. To že chcete P.Jendu Balíka na své CD je výborný nápad, ale to že on nemá zájem nás dost udivilo. Věřte, co Bůh činí, dobře činí .A tak se budeme celá rodina za Vás oba moc modlit! Prouzovi - Brno
Lukáš Adamíra: Věřím, že P.J.Balík má hodně práce, jako ředitel sekce pro mládež. Ale přesto by si na dvě písně čas udělat mohl. Rád bych slyšel názory kněžích, kteří mu to rozmluvili. Třeba Vám Olivie napíší a vysvětlí Vám to.
Marie Lehká: Olivie, nebuďte hlavně smutná, naděje umírá poslední. Třeba se pater Balík poradí ještě jednou a to se sv.rodinou !
Zuzana Nývltová: Hlavně se tím Olivie netrap, Tvoje CD se bude prodávat dobře ať s knězem, tak i bez něho.Tvoje obdivovatelka Zuzka :-)
Petr Žižka - syn: Mami, vím že máš pana Balíka ráda víc než je zdrávo, ale když Tě odmítl vzít do církve, tak proč by s Tebou měl zpívat na CD? Asi v jeho očích nejsi ještě úplně "Obrácená".Vždy mi říkáš, že Bůh ví, co je pro nás nejlepší, tak doufám, že nebudeme mít k vůli tomu zkažené Vánoce...Tvůj Petr
Čeněk Humler Prostějov: Vaše nová píseň je opravdu chytlavá a její refrén mi zní neustále v uších. Doufám a věřím, že i ostatní písně budou takto silné a že až pan farář tuto píseň uslyší, tak že obrátí svůj názor a udělá si čas.

 

Vážená paní Žižková, velice mě překvapila negativní odpověď P.Balíka na Vaši nabídku zazpívat si s Vámi na dalším CD.
Chodím také na mše do strašnického kostela a P.Balíka znám osobně. Vždy na mších hodně a pěkně zpíval a řekl bych, že i s radostí. Je to jeho rozhodnutí, patrně má proto své důvody, ale je to každopádně velká škoda.Tak snad někdy příště, až nebude tolik zaneprázdněn. Vaše nová píseň o Ježíšovi / radio Proglas/ se moc líbí nejen mně, ale celé naší rodině! Jen tak dál.
S pozdravem a přáním dalších úspěchů i v Novém roce, Váš obdivovatel J.K. z Prahy 10.
Pavlína Horáková: Ahoj Olivie, jsem Tvoje veliká obdivovatelka a mám radost, že konečně také vstoupil do církve někdo "moderní"...Líbí se mi, co děláš ve svém osobním životě a že se stíháš při tom všem věnovat ještě víře! Určitě nazpívej další CD, máš moji podporu.Pavlína H.
Milan Ditrich: Náchod - Ahoj Oli, se zájmem jsem si přečetl celou tvojí rubriku "Olivie a tajemství víry". Když jsem si přečetl příspěvek tvého syna "malého" Péti, zrovna jsem "povyskočil". Mluvil mi ze srdce, kromě toho pátera, o tom nic nevím. Jak to s ním bylo, jsi ostatně vysvětlila v dalším textu.
V souhlase se smyslem Petrova příspěvku, ten zpěvák do duetu, jestli má přijít, tak přijde sám a který to bude, to bude součástí tvého vedení, jako tomu bylo do dneška. Ty se  za to jen modli.      přítel  Milan
Irena Máslová: Milá paní Olivie, přeji Vám v Novém roce hodně štěstí, zdraví a požehnání Panny Marie.Poslouchám Vás často na radiu Proglas a dokonce jsem zaslechla Vaší novou píseň.Už teď se těším na Vaše další CD, protože to první už mám doma. Dostala jsem ho pod stromeček.P.J.Balíka také znám z Proglasu, ale zpívat jsem ho neslyšela.Bylo by to jistě zajímavé, nazpívat alespoň několik písní se známým knězem.Moc Vám oběma držím palce a modlím se za Vás oba. Irena 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                    ROZHOVORY S KŘESŤANY

MÁTE MOŽNOST ZEPTAT SE  E-MAILEM OLIVIE NA TO CO VÁS ZAJÍMÁ POUZE NA TÉMA VÍRA. ATHEISTÉ MAJÍ SVŮJ PROSTOR V RECENZÍCH TOHOTO WEBU! DĚKUJEME 

Iveta: 24 let - Jsem Vaše veliká obdivovatelka a líbí se mi moc Vaše stránky, ale nejvíce, jak zpíváte. Prozraďte, jak se Vám spolupracuje jako věřící křesťance v showbyznisu? Jak se na Vás koukají ostatní ?

Olivie: Víte, je mi celkem jedno, jak se na mne koukají ostatní, důležité je, jak se na mne kouká Bůh a co si o mne myslí on. Jinak díky za pochvalu mých stránek :-)

Iveta: 24 let - Jak hodnotíte Vaší nejoblíbenější zpěvačku Daru Rolins? Líbí se Vám, jak žije?

Olivie: Myslíte její osobní život? Nebo její autonehoda, kde zabila omylem člověka? 

Iveta: 24 let - Mám na mysli např.její poslední videoklip...?

Olivie: K videoklipu se nebudu vyjadřovat a pokud jde o její osobní život, tak to že má nemanželské dítě, žije "na psí knížku",tak to opravdu není dnes sama. Navíc nevědomost hříchu nečiní, takže ona třeba neví, že hřeší. Nemáme právo soudit a u nás věřících myslím máme tyto věci v pořádku.

Matouš: 19 let - Co ti víra za ten rok dala, co tě naučila?

Olivie: Více přemýšlet a méně mluvit :-)

Lenka: 14 let - Jaký apoštol je tvůj nejoblíbenější?

Olivie: Svatá Marie Magdalská III. 

Dana Sokolová Mělník: Podařilo se Vám už někoho z rodiny či Vašich blízkých obrátit k víře?

Olivie: Neustále se o to snažím, ale zatím marně...Snad kdo odjakživa věří je moje vzdálená rodina v Mariboru ve Slovinsku, kde myslím, že víra je automatická. Když se dověděli, že jsem uvěřila, tak měli velikou radost.Pokud jde o moji rodinu, tak moji víru asi respektují, ale nehlásí se k ní, ikdyž to vidí u mne. Museli by totiž změnit svůj život a to se jim asi nechce.Takže moje modlitby tomu snad pomůžou.Vše se to snažím svěřit Panně Marii.U koho se mi daří, jsou většinou cizí lidé - moji fanoušci a přátelé. Snažím se je ovlivnit a mým CD "Blíž k Tobě" se to myslím dost podařilo.

Dana Sokolová Mělník: Můžete popsat, jakým způsobem to děláte? Máte na to nějaký recept?

Olivie: Zrovna před pár dny nám zemřel záhadně náš blízký dost mladý přítel, který měl adoptované dvě malé děti.Jeho pozůstalí si přáli, abychom tam přijeli, ale co na toto říct? Jak jim pomoci a uspokojit je alespoň trochu?  Nebyla jsem na to připravena, tak jsem musela navštívit kněze a požádat ho o duchovní radu. Matka zesnulého nikdy nevěřila, ale duch svatý mě neopustil a ikdyž u nich doma byla cítit beznaděj a bolest, společně jsme se modlili a odjížděla jsem s pocitem, že rodiče snad uvěřili...

Petra - Praha: Jak se Vám zamlouvá P.Karel Kočí z vašeho kostela?

Olivie: Příjemný, vtipný a skromný kněz. Taková je moje představa o kněžích, tak to má vypadat :-)

Julius: Jak to myslel Váš syn, že Vás Pater Balík odmítl vzít do církve?

Olivie: Není to tak úplně do slova.Víte, ve strašnickém kostele v Praze je zvykem, brát lidi do církve a křtít je hlavně na veliknoce. Ale aby se tohoto obřadu moje kmotra dožila, tak jsme to chtěli urychlit a vyšlo to zrovna na vánoce. Můj syn si to nějak špatně vysvětlil, ale pravdou je, že mně do církve vzal v našem kostele úplně jiný kněz. Pater Balík nám s manželem ochotně zajistil svatbu!

Julius: Oddal Vás alespoň P.Balík? Nebo proč ho tolik preferujete? Okouzlil Vás něčím?

Olivie: Ne, oddal nás jáhen Pavel Reumann, který s námi absolvoval církevní přípravy. Je to skvělý člověk, miluje motorky a je to rocker, takže tak trochu z našeho světa...  :-)  Chtěli jsme, aby nás oddal jáhen Pavel. Pater Balík byl první kněz, kterého jsem poznala. Je to pro mne osobnost - cílevědomý, až agilní, má rád hudbu a tyto kombinace u lidí mám ráda.

Julius: Jak jste si představovala Patera Balíka na Vašem CD? Co tam měl zpívat, měl snad také svoji autorskou píseň?

Olivie: Napsala jsem mu píseň, takovou rychlejší, nemá rád, když se píseň táhne, jako guma...Zatím jsem ji neotextovala. Chtěla jsem to nechat na něm a ikdyby si píseň přinesl svoji, nevadilo by to. Má to být přece autorská deska. Jeho rodiče jsou na něho z nebe jistě hrdí, ale tato píseň měla být pro ně....Tak jsem to cítila...Píseň se měla jmenovat "Díky Vám za vše..." 

Julius: Nazpíváte tu píseň sama, nebo ji necháte spát?

Olivie: Ne, ta píseň měla být a patřila Pateru Balíkovi, takže na CD nebude. Co když se o ni někdy sám přihlásí? Přišel by pak o ní. Bude u mne schovaná, pod růžencem, který mi daroval :-)

Karel: - 22 let - Viděl jsem Vás ve filmu Cinematerapie a velice si Vás vážím, jak jste vše zvládla a odhodlaně a statečně jste dokázala odpustit. Máte pocit, že Vás podpořil  také Bůh a Panna Maria?

Olivie: Jistě že ano, ale ve filmu jsem ještě nebyla věřící křesťankou a už vůbec ne obrácenou. O to více si sama sebe vážím a když se na film dnes podívám, vidím neskutečné Boží zvraty. Pomohla mi sv. trojice bez pochyb.....

Tadeáš: - 22 let - Na Proglasu si se zmiňovala, že Ti bude psát texty k písním na autorské CD P.B.Šitavanc, tento nápad stále platí?

Olivie: Ano, to jsem tam opravdu nastínila, ale byl to jen pokus o další nápad.P.Bohumil psát texty nebude.

Ivana: Nebojíte se, že vírou odvrátíte od sebe svoje fanoušky, kteří s ní nemají nic společného?

Olivie: Proč, čeho se mám bát? Nikoho k ničemu nenutím a už vůbec nepřesvědčuji, ale proč bych např.písněmi nemohla lidem víru přiblížit.Vždyť je to, jako nerozdělit se o lahodný zákusek.

Alena: Koho chcete svým dalším CD oslovit, spíše věřící, nebo nevěřící?

Olivie: My co jsme pod ochranou eucharistie, nemusíme mít o sebe strach, ale bojím se o ty, co nevěří. A jelikož nemám ráda násilí, chci nevěřící oslovit alespoň touto cestou. Mým úkolem a Božím posláním je to, aby se i mezi umělce dostala víra, je jí tam dost třeba. Oni např.už dnes neví, co je to svatba, natož svatba církevní....Když se to podařilo u mne, tak proč by u ostatních ne?

Libuše Strhová: - Kladno - Nemůžu si pomoci, ale jak napsal pan Tesař z radia Proglas, že "sedíte na dvouch židlích"....Nemáte ten pocit?

Olivie: Pán Ježíš řekl: "NEDĚLEJTE SI STAROSTI". Já jsem sice věřící, ale pracovat musím, abych měla na složenky.....A pokud vím, pan Tesař měl na mysli pouze styl muziky, paní Libuše :-)

Libuše Strhová: - Kladno - Ovšem že ano, pochopila jsem to správně.

Olivie: Uf, tak to se mi ulevilo...Už jsem se zase bála nějakého nového"pokání" .Naštěstí ke svátosti smíření chodím čím dál častěji !

Vladimír Šimík: Milá Olivie, slýchám občas vaše písničky na Proglase, tak jsem se podíval na vaši stránku. Je docela zajímavá, jen mě zarazila upoutávka na e-shop Astrolife.cz . Tuto spolupráci byste asi měla zvážit, aby lidé nebyli zmatení, o čem to křesťanství vlastně je. Když tak se poraďte se svým knězem, kterému důvěřujete. Mějte se pěkně Vladimír Šimík

 

Olivie: Milý Vladimíre,
děkuji za upozornění, ale právě kněz Bohumil Šitavanc, který mě křtil a žehnal CD, dělá články pro pana Zahrádku - / jeho přítele/, který má tento časopis, tak mi ho dohodil...Navíc moje CD si objednávají i atheisté a nekřesťani, tak nemyslím, že by byl hřích, prodávat CD i na tomto serveru. Navíc z každého prodaného CD dáváme  50,- kč. na kostely. Hezké že? Přeji Vám krásné a požehnané Vánoce! S pozdravem Olivie Žižková :-) 

Vladimír Šimík: Milá Olivie, děkuji vám za rychlou, přátelskou odpověď. Nechtěl jsem vás nijak kritizovat, natož obviňovat z hříchu. Jen upozornit.Vaše písničky jistě poslouchají i nekřesťané a je to dobře. Proto prodej vašich CD na internetových portálech bez křesťanského zaměření , jako je např. Conviva a určitě řada dalších, je zcela přirozené. Jen jsem tím chtěl říci, že křesťanství, ke kterému se na webu hlásíte, a astrologie, esoterika a okultní vědy prostě nejdou dohromady (to určitě ví i pater Šitavanc). A právě proto, že si dnes řada lidí myslí opak, a mnozí další v tom mají zmatek, mohl by tento odkaz na vaši stránce působit jako jejich argument nebo prohlubovat tento zmatek. Tím vůbec nemám na mysli osobní přátelství s panem Zahrádkou, které bych si nedovolil nijak zpochybňovat.Přeji vám i vašim přátelům také pokojné a radostné vánoce.Vladimír

Marián Jurný: Napočítal jsem asi pět filmů, kde se objevíte docela nahá. Dostáváte také jiné role?

Olivie: No, na roli řeholnice stále čekám. :-)  Ale jako se řídím desaterem - hlavně 6.přikázáním, tak se musím řídit i scénářem. To je moje práce. A pokud Vás to zajímá, tak co jsem se stala katoličkou, tak nahé role začínám odmítat a vždy, než něco natočím, poradím se se svým zpovědníkem...

Marián Jurný: Mám to chápat tak, že víra má na Vás takový vliv, že když zpovědník řekne ne, odmítnete roli ve filmu?

Olivie: Můj zpovědník je především zdravý muž a má cit pro umění...Váží si mně myslím právě za to, že se s ním radím a pokud jde o nahotu jen nastíněnou a na úrovni, tak to nechává spíše na mém svědomí. ROZHODNĚ MI ALE NEŘÍKÁ "NESMÍŠ, NEBO MUSÍŠ" . Mám štěstí , že mi Bůh přihrál takového zpovědníka.

Marián Jurný: Musí to být asi těžké zavděčit se jak věřícím, tak nevěřícím a pro všechny být dobrá. Je to tak?

Olivie: Ano, ale neumím si představit život bez víry a naopak ani bez práce, která mně baví a dobře živí. Proto se pokouším dělat kompromisy , abych se opravdu zavděčila všem.Myslím, že moje CD "Blíž k Tobě" to jasně ukázalo... Dnes odmítám nahé scény ve filmech a to je u mne veliký pokrok . Jelikož jsem ale rovná, tak bych asi lhala, kdybych řekla, že budu brát role už jen  zahalená v dlouhých hábitech :-) Stačí, že jsem se takto oblečená naučila chodit do kostela.

Ondřej Jirásek: Co když je důvodem, proč nechce Páter Balík zpívat na Vašem CD Vaše nahota?

Olivie: Ano, to bude jistě ten důvod, ale jsou tady ještě dva další....

Ondřej Jirásek: Vaše nahota ve filmech a obrázcích mi nevadí a dokonce to patří k této době. Jste krásná žena a děláte to opravdu s citem a není to drzé, ani sprosté. Jen se na to zkuste podívat očima kněze, který prototo nesmí mít pochopení.

Olivie: Víte, chtěla jsem, aby byl hostem na mém CD, ne aby měl pochopení proto ,co dělám v osobním životě a práci. Je mi též jedno, co on dělá mimo kněžství....

Tonička: Jak se vůbec líbí Vaše CD a nová píseň k obráceným P.Jendovi Balíkovi? Mluvili jste spolu někdy o hudbě?

Olivie: K CD se nikdy nevyjádřil, myslím, že se mu nelíbí, je na něho moc moderní, dle jeho názoru nepatří do této hudby sbory a už vůbec né "pohyby"...Na hudbu má jiný názor. Přesto si myslím, že ikdyž se mnou na CD nezpíval a nikdy nebude, že by toto byl ten důvod. Jeho důvody jsou osobní...

Tonička: Takže, ikdybyste udělala jistý ústupek a pojala hudbu podle P.Jendy, tak i přesto si myslíte, že by nezpíval?

Olivie: P.Jenda mi dal hodně čtení o tom jak se liturgická hudba zpívá a podává. Je to zajímavé, ale moje osobitost má spočívat v tom, že tento žánr pojmu po svém, aby to právě bylo jiné. Je ale určitě dobré, že mě naučil zpívat při mších jednohlasně.Tam opravdu druhé hlasy nepatří. Na CD ano, byla by to jinak nuda. Poslouchat hodinu jeden hlas.Takže jeho rady k něčemu dobré byly. Vždyť kněz má dávat rady, takže proč ne i zpěvákům...

Tonička: Máte pravdu, P.Jenda zpívá opravdu čistě. Před vánocemi jsem ho slyšela zpívat v kostele v Dejvicích na mši svaté.

Olivie: Co prosím??? Copak on slouží  ještě při tom všem mše svaté? Jak to? Vždyť dělá s mládeží. To opravdu nevím !

Tonička: Každý kněz musí mít alespoň jednu mši svatou týdně, milá Olivie, to nevíte? Půjdete někdy na jeho mši, ikdyž s Vámi nebude zpívat?

Olivie: A jak se dovím, kde slouží mši svatou, nikde to nepíšou. Tak počkám, třeba mě sám P.Jenda pozve :-)

Ivana Rokosová: Milá Olivie, určitě se přijedu se synem a dcerou podívat na Vaše vystoupení do divadla Miriam, ikdyž bydlíme na Černém mostě. Budu moc ráda, když zazpíváte Vaši novou píseň K obráceným. Nebude to problém?

Olivie: Milá Ivano, děkuji, že budete vážit takovou cestu, ale popravdě mám v plánu touto písní zakončit vystoupení. Pro děti se budeme snažit udělat, co bude v našich silách a rodičům nakonec zazpívám "K obráceným" :-)

Ludmila: Je pravda, že jste prohlásila,"CO ODEŠEL P.JENDA, KLESLA VE STRAŠNICKÉM KOSTELE ÚROVEŇ? "

Olivie: Nic o tom nevím. Nikdy jsem toto nevypustila z úst. Snad jen to, že co se zpěvu týče, tak teď úroveň dost klesla. Ale naopak P.Karel Kočí je pro strašnický kostel velikým přínosem a co já vím, tak je velice oblíbeným knězem ! 

Ludmila: Také jste byla spatřena ve strašnickém kostele v černých brýlích, jak čekáte na zpověď. Seděla jste před zpovědnicí. Četla jsem totiž o Vás, že Váš zpovědník je daleko od Prahy.Vyměnila jste ho snad za jiného kněze...?

Olivie: Čekala jsem na svoji babičku a to snad můžu i před zpovědnicí, ne?

Ludmila: Prý jste do zpovědnice vcházela.Šla jste pro babičku?

Olivie: Šla jsem jen pozdravit kněze a prohlédnout si naši zpovědnici. Nikdy jsem tam nebyla, tak jsem byla zvědavá, jak to tam vypadá. Můj dvorní kněz mne vždy zpovídá u sebe na faře, víte?

Dana: Nic proti Vaší decentní nahotě, ale když chcete oslovit katolickou mládež Vaším dalším CD, nemyslíte, že Vaše stránky můžou mít na ně špatný vliv?

Olivie: No mládež je dnes mnohem dál, než si myslíme. Ať už katolická, nebo nekatolická...Navíc pater Jiří Reinsberg několikrát ve svém kněžském životě prohlásil:  " NAHOTA NELŽE" .Takže žádné obavy paní Dano...

Lukáš - 20 let: Kdykoliv příjdu do strašnického kostela, tak sedíš v první řadě. Myslel jsem, že je to tím, že tam zpíváš. Proč to nevedeš zezhora z kůru?

Olivie: Milý Lukáši, v první řadě sedím, abych měla přehled, co se děje. Vadí mi, když nevidím přes ostatní. Navíc kdyby se spustil ze stropu zase nějaký veliký pavouk, můžu utéct, takhle bych sousedy ušlapala...

Lukáš - 20 let: No a co ten kůr? Bylo by tě dobře slyšet. Nebo když jsi slavná, tak nehodláš zpívat jen tak na kůru?

Olivie: Lukáši, Lukáši. Vážně si myslíš, že jsem slavná ??? Ten kdo byl ve str.kostele slavný, je už pryč a líbí se mi dole. Chci zpívat s ostatními. Nemám potřebu zpívat sólo. Ušetři mě toho prosím, mám zpívání sama za sebe v práci dost. Nechci další zodpovědnost. Ale když pan farář bude potřebovat, vylezu mu i na kůr. Myslím, že by si sám řekl.

Lucka - 15 let: Nedávno jsi pomáhala v kavárničce u nás ve strašnickém kostele. Byla s tebou i nějaká holka a byly jste obě dvě příjemné a pohostinné.Dokonce jste dětem rozdávaly i sladkosti a můj děda si vás obě moc chválil. Budete tam mít zase někdy službu?

Olivie: Určitě a moc rády...Tam se člověk dozví věci...?

Josef Lumeček: Mám otázku z hudebního hlediska. Kdo Vás doprovází v písni K obráceným? Jak se jmenují členové doprovodné kapely?

Olivie: Na kytaru hraji já osobně, bicí, basa a klávesy můj manžel Jan. Pokud půjde o živý koncert, na kytaru se doprovodím opět já sama a kapelu už máme postavenou, ale zatím nechci prozrazovat jména. 

Květa Holá: Paní Olivie, přijeďte nám prosím zase někdy zazpívat do kapličky v Říčkách. Rádi na Vás a Patera Šitavance vzpomínáme. Chybí nám v kapli Váš hlas.

Olivie: Milá Květo, moc jste potěšila Vašim e-mailem. I já ráda vzpomínám na mši svatou v malinké kapličce v Říčkách. Slibuji, že to zařídím a s P.Bohumilem zase někdy přijedeme :-)

J.J. - strašnický kostel Praha: Je pravda, že chystáte veliký koncert v československém kostele v Pardubicích?

Olivie: Jsem šokována, odkud to víte? Ano, nedávno jsem dostala tuto nabídku. A co jako?

J.J. - strašnický kostel Praha: Občas čtu totiž východočeské plátky a články. Máme tam kousek chalupu. Takže jsem se nemýlila? 

Olivie: Tak teď opravdu ne. Nabídli mi to a jelikož tam má vystoupit více interpretů a za dobré peníze od sponzorů, měla bych tam zazpívat asi 5 písní. Nejste náhodou nějaká špionka, která má na starosti  ve str.kostele "KAJÍCNICI ZE SVĚTA SHOWBYSNISU" ?

J.J. - strašnický kostel Praha: Co tomu říká Váš zpovědník, řekla jste mu o tom?

Olivie: Můj zpovědník pojede se mnou, aby mě tam ohlídal před bludy . Už se prý moc těší...

Eva Lachmanová - Příbram - PRAVOSLAVNÁ CÍRKEV: Milá Olívie, já se klidně podepíši celým jménem a chci Vám jen napsat, abyste si nic nedělala z lidí, kteří Vás takto pronásledují. Věříte v Boha a to je důležité. Zpovídejte se jemu a ne nějakým podivným osobám, které jsou anonymní. Věřte, že neděláte nic špatně. Všichni Vám tady v Příbrami moc fandíme. S pozdravem Eva !

Olivie: Milá Evo, díky za podporu, jsem sama udivena, co mi denně chodí takovýchto e-mailů. Některé ani nemohu otisknout, neboť bych zlomila vaz i určitým kněžím a lidem z naší církve. Připomíná mi to dobu, když komunisti pronásledovali katolíky...

Eva Lachmanová - Příbram - PRAVOSLAVNÁ CÍRKEV: Ano, přesně tak. Hlavně abyste nelitovala Vaší těžké cesty k víře a vstupu do katolické církve. Hodně štěstí a pevné nervy! E.

Olivie: Máme teď v kostele faráře /" Pittbulla"/, který si umí sjednat pořádek. Věřím mu. Je to osobnost, která nedá druhým ublížit...!!! Jsem o tom přesvědčena, že už se u nás v kostele nebude opakovat to co kdysi... :-(

Tereza - 14 let: Ahoj Olivie, moc se těším na tvoje vystoupení 29.1. v divadle Miriam. Vemu si sebou památník a budu ráda, když se mi podepíšeš ?

Olivie: Ano, jistě, ráda :-) Budu mít sebou fotky, tak se ti podepíšu přímo na své foto, ju?

Soňa Kuldová: Paní Žižková, slyšela jsem, že váš nový kněz ve strašnickém kostele je výborný. Mnoho lidí, kteří tam pravidelně dochází, mi to vyprávělo. Chystám se proto na návštěvu tohoto kostela. Jaký je Váš názor?

Olivie: Ano, je to tak. Je radost účastnit se jeho mší a kázání. Je velice lidský a charismatický....Určitě se přijďte přesvědčit :-)

Jindřich a Anna Zímovi - Litomyšl: Vážená Olivie, slýcháme Vás neustále na Proglasu a Rádi bychom Vás pozvali do našeho kostelíčka v Litomyšli. Jste schopna s panem Krytinářem přijet a udělat nám vystoupení?

Olivie: Moc rádi, určitě kontaktujte našeho managera a vyrazíme do Litomyšle :-)

Marcela.J.: Opravdu máte raději psy, než děti?

Olivie: Kde jste to četla, nebo slyšela? Moje láska ke psům je opravdu veliká, ale to se přece s dětmi srovnávat nedá ?

Ludmila: Milujete svoji matku, tak jako psy?

Olivie: Pokud jste viděla dokumentární film Cinematerapie, tak tato otázka od Vás není fér a beru to jako podpásovku. Pokud se ptáte opravdu jen tak, tak Vám přesto neodpovím :-(

Ludmila: Tak alespoň svého otce, jak moc ho milujete?

Olivie: Musím se poradit se svým zpovědníkem, jak na Vás. Miluji Boha, svého manžela, syna a pár lidí, které odmítám jmenovat..., Ludmilo :-(  V desateru je psáno, že máme ctít své rodiče, ne?

Světlana - katolička z Broumova: Paní Olivie, viděla jsem v loni Vaše vystoupení v Lázních Bohdaneč s Panem Jiřím Krytinářem. Byli jste oba výborní a líbí se mi, že se oba hlásíte k víře. Jak to spolu vše zvládáte? 

Olivie: No, jak jsem již jednou psala, že jsme s Jirkou bytosti velkých gest a oba jsme si v životě prožili své....No a jelikož já jsem docela složitá povaha a Jiří také, tak můžeme společně jak pracovat, tak se i modlit :-)

Renáta: Chtěla bys, aby se P.Jenda Balík vrátil do strašnického kostela?

Olivie: Jistě že ano, po ničem jiném netoužím :-D

Blanka Bohadlová: Chodila Vaše zemřelá sestřenice o které píšete ve Vašich recenzích ke svátostem?

Olivie: Ne, nechodila, ale její matka ano. Byl to snad důvod, aby pan farář nedovolil pohřeb se mší svatou?

Blanka Bohadlová: Možná kdyby chodila ke svátostem, tak by to kněz povolil. Nemyslíte?

Olivie: Naprosto s Vámi nesouhlasím. Moje setřenice byla pokřtěna v římskokat.kostele. Tak to snad stačí, ne? Předtavte si, že teta zařídila pohřeb v československém kostele a také tam po této  smutné zkušenosti Bohužel přešla od katolíků. Smutné, že? Mimochodem tento pan farář podává sv.příjmání mé nejlepší kamarádce, která s vírou nemá ale vůbec nic společného, jen se jí v kostele líbí, tak chodí pro eucharistii s ostatními. Já jsem musela takovou dobu čekat a ona když chce, tak jí tento kněz podá....Co si o tom myslíte Blanko ????

Blanka Bohadlová: Určitě to není správné hlavně ze strany Vaší kamarádky. Kněz nemůže u všech uhlídat, jestli chodí ke svátostem, či nikoliv. Určitě by se ale na to mělo upozornit! Hlavně to vysvětlit Vaší kamarádce ! 

Olivie: Moje kamarádka už od dětství dělá vše, co dělám já. Jsme jako sestry. Já chodím pro sv.příjmání, tak ona taky. Neví, že musí být pokřtěná a dokonce chodit na přípravy. Už jsem jí domlouvala. Ona mi ale jen tímto ukazuje, co je vše možné a že v městě kterém bydlí to jde. Přijela jsem se přesvědčit, opravdu si nevymýšlí...Nemůžu jí to přece zakázat.

Ladislav Mikeš: Viděl jsem Vás kdysi několikrát v Neratově, dokonce jste zpívala ještě v neopraveném kostele dvěma svatebčanům. Co Vás tam tolik přitahovalo, když jste nebyla ještě katoličkou a vlastně jste o víře nic nevěděla?

Olivie: To je jednoduché. Moje matka tam pracovala v restauraci a jsem přítelkyně manželů Suchárových, tak jsem jim zazpívala na jejich církevní svatbě. Ano kostel tehdy neměl ještě střechu.

Eva Fischerová: Milá Olivie, chci Vám moc poděkovat i Vašemu celému souboru za krásné představení v divadle Miriam ve Strašnicích. Dětem se to moc líbilo a nám dospělým také. Ještě jednou děkuji. S pozdravem Eva Fischerová

Olivie: Milá Evo, děkujeme za pochvalu a jsem moc ráda, že se to líbilo alespoň někomu. To víte, všem se nezavděčíte, ať děláte, co děláte....

Matěj Hanuš: Který kněz ze strašnického kostela je pro Vás lepší a má lepší kvality. Pater Balík, nebo Pater Kočí?

Olivie: Pater Kalík, to je Matěji co? P.Balík je pryč a P.Kočího teprve poznávám....

Jindřich Jung - Opava: Co Vás nejvíce zajímá na náboženství, církvi, katolících a vůbec na víře? To že věříte v Boha je jedna věc, ale žena s Vaší profesí? Někde jsem se o Vás dočetl, že je to i tak trochu v rámci Vaší práce.Co jste tím chtěla říct?

Olivie: Víte, spolupracovala jsem rok s režizérem Ivanem Vojnárem, který je především dokumentarista. Velice mně "nakazil" a tak jak on se zabývá osudy lidí, tak mě zase zajímá velice osudy kněžích. Spolupracuji asi se čtyřmi, které "zkoumám", sleduji jejich život opravdu z blízka a mým cílem je, natočit o kněžích nejprve dokumentární film. Je to velice zajímavé nabourávat se do jejich nitra, svědomí, hlavně minulosti a osudů....

Jindřich Jung - Opava: Jak to děláte, trávíte s kněžími hodně času, jako režizér Vojnár např. s bezdomovci? Nemůžete jim tím nějak ublížit?

Olivie: V žádném případě, jsou anonymní a docela spolupracují. Jakmile mám volno, chodím ke zpovědi, ikdyž nemusím, na mše a hlavně si povídáme o životě, s některými o všem možném, třeba i o sportu :-) . Nikomu nehodlám ublížit, nikoho k ničemu nenutím, jsou to velice citlivá témata. To že se dá  totiž někdo dobrovolně na kněze, není samo sebou. Boha můžem milovat i s manželskými závazky, bez celibátu a to je právě to, co mě moc zajímá. Mým cílem je v tomto duchu pokračovat i nadále, ikdyž dělám vedle jinou práci. Děkuji za zajímavou otázku!

Jindřich Jung - Opava: Těším se, až nějaký Váš projekt uvidím a držím moc palce, jen to dělejte prosím s citem a opatrně. Používáte nějaké taktiky a radíte se s odborníky, jako např.s režizérem Vojnárem?

Olivie: Snažím se být taktní, opatrná a hlavně jak jsem psala neublížit, nevylekat - hlavně neotrávit! Bez Vojnára bych dotoho asi nešla, takže věřím, že až budu mít dostatek materiálu, že mi Ivan pomůže. Pojmu to jako celek, nikoliv jen kněží. S tímto tématem je spojeno i hodně věcí kolem církve. Taktiky používám jen zřídka. Musí se s tím zacházet opravdu opatrně... Kněží to rozhodně nemají lehké a jsou do jisté míry poznamenáni... Velice si jich vážím, mají můj obdiv a u Boha veliké plus !

Radka Moučková: Nebojíte se určitých následků, když otevřeně píšete o tom, co chystáte?

Olivie: :-) Proč, čeho? Neznamená to, že když chystám, takže natočím. Třeba to nebude mít žádný dopad, ani úspěch a nedostanu grand. Navíc spousta kněžích se také neustále naváží do mé nahoty, dokonce mě jeden k vůli tomu ani nepokřtil. Takže to bude myslím bohatý film, ne? Nikdo nebude nikdy a nikde jmenován a kdo bude chtít, tak tomu nebude vidět ani do obličeje. Jak jsem psala, bude to anonymní a svobodné rozhodnutí samotného protagonisty.

Otakar Ságner: Jaký věkový rozdíl je mezi kněžími, se kterými chystáte tento dokument ? 

Olivie: Nejmladšímu 37 let a nejstaršímu 85 let.

Otakar Ságner: Co Vás k této myšlence přivedlo?

Olivie: Tak především už mě přestalo bavit poslouchat sama sebe a v dokumentu Vojnára jsem začala naslouchat i druhým. Někdo zkoumá ryby, někdo zase hvězdy. Vojnár zkoumá především alkoholiky, bezdomovce a ženy, které si sáhnou až na dno. Já se pohybuji už přes rok mezi věřícími a tak i ty ráda poslouchám, neboť mají dost podobné osudy a víra jim dělá dobře stejně, jako mě. Kněží jsou takovými našimi učiteli, léčiteli a psychology. A tak když se zpovídám u nich já, jsem ráda, když se "oni zpovídají zase mě". Je to opravdu jiný svět, než ve kterém převážně žiju a pracuju.

Lucie Rambousková - 35 let: Jaký je pro Vás rozdíl mezi knězem a normálním mužem ?

Olivie: Hodně veliký! Ikdyž kněží jsou také jen muži, tak tím, že mají úplně jinak nalajnovaný svůj život / např. bez žen a dětí/ ,tak podle mého názoru nemají vypěstovaný pud sebezáchovy, emoce a jsou děsně plaší...Má to ale přecejen něco do sebe. Jejich láska k Bohu a přesvědčení o víře jim dodává sílu tzv.přežít těžké časy. Ale nechci prozrazovat předem moje postřehy. Spoustu aspektů a odpovědí se mi nepodařilo stále ještě získat. Mám ale zatím dost času...

Lucie Rambousková - 35 let: Prozraďte alespoň na co se kněžích ptáte najčastěji?

Olivie: Např. kde tráví vánoce, kam jezdí na dovolenou a jak reagovali jejich rodiče, když přišli domů s tím, že se chtějí stát knězem ?! Nedávno jsem položila otázku, jestli umí dotyčný také plakat a jak často pláče? Dostala jsem nádhernou odpověď, ale to už opravdu neprozradím.

Andrea Lojdová: Máte plnoletého syna.Prozraďte, jaká by byla Vaše reakce, kdyby Vám oznámil, že chce být knězem? Jaký bude mít Váš film název?

Olivie: Stále se jedná jen o námět filmu, ale když se opravdu natočí, bude se jmenovat "CHCI BÝT KNĚZEM, NEBO MUSÍM? ".Název je totiž vždy  dost důležitý. Poradím se ale ještě se svým týmem. Co se týče mého syna, tak kdyby byl kněz, určitě by mě zajímalo proč, i kdyby byl od mala vedený k víře. Pořád lepší kněz, než gay.S tím bych se smířila asi dost těžko.... 

Jaroslav Hakl - 30 let: Slyšeli jsme s naší celou rodinou na radiu Proglas Vaší novou píseň K obráceným. Hrají ji dost často. Je překrásná. Nepřemýšlíte o nějakém pěkném videoklipu s opravdovým knězem? Když chystáte ten film? 

Olivie: Děkuji, mám to v plánu, jen musím najít toho pravého kněze...

Jaroslav Hakl - 30 let: Budete také součástí filmu, objevíte se v něm? Kdo by měl ve filmu ještě učinkovat?

Olivie: Jistě, hlavně jako režizérka, autorka hudby a doufám, že budu v záběru při nějaké mši. :-)  Otázky budu pokládat mimo kameru. Ve filmu by jistě neměli chybět příbuzní kněžích a jejich přátelé.

Jitka - 26 let: Chtěla byste něco na kněžích změnit?

Olivie: Ne,ne, jen ať zůstanou takoví, jací jsou. Mají v sobě určité Boží kouzlo. Jen se nesmí vyplašit, jsou  jako Kolibříci...

Michal Pekárek: Tvoje píseň K obráceným se mi líbí daleko více, než písně z kancionálu, co jsi nazpívala. Nevadí, že jsem to napsal, jak to cítím? :-)

Olivie: Nevadí, je to věc názoru. Já mám také ráda modrou barvu a někomu se líbí třeba hnědá :-D

Alena: Nebojíte se, že odradíte od sebe ostatní kněze a věřící ?

Olivie: To se nesmí v žádném případě stát ! Já jsem také věřící, takže jedna z nich a jak píši nahoře, tak mám pro kněze slabost. Naopak, nevěřící musí vidět, že to kněží nemají lehké a že za těch málo peněz musí hodně objetovat... Zajímám se pouze o jejich osobní život. Nedám na ně dopustit, v žádném případě !

Jana Zbožilová: Jak to myslíte, že jste ujetá na kněze? Mám tomu rozumět, že s nimi máte nějaké blízké vztahy...?

Olivie: Ano přesně tak. Nevím však, jaké vztahy máte namysli, ale našla jsem např. v jednom knězi bratra. Opravdového bratra. Je to bratr duchovní, ale nedám na něho dopustit. Moc mi pomáhá a já v něm mám obrovskou oporu, máme se upřímně rádi a nic víc v tom není. Můj manžel je rád, že mi ho Bůh přihrál. Moje psychika se od té doby výrazně zlepšila. Mám spoustu  vlastních sourozenců, ale tento duchovní je nejlepší z nich !!!!

Jana Zbožilová: Proč nenapíšete jeho jméno, když je to tak čisté...? Představíte ho na veřejnosti?

Olivie: Ano jistě, až nastane ten pravý čas, představím ho i na veřejnosti, hlavně svým blízkým atheistům :-D . Jen co budu točit nějakou reportáž, vemu ho sebou, jako P.B.Šitavance. Toho jsem také všude brala sebou.Můžete se o tom přesvědčit. Ale mého duchovního bratra zatím nechci k ničemu nutit, musí to cítit a rozhodnout se sám. Klidně ať je anonymní. Nechci mu ani trochu ublížit !!!

 


NOVINKY

Olivie Žižková s Jiřím Krytinářem v Českém rozhlase Hradec Králové - 26.2.2012 po 10.hod. 

Po úspěšném prodeji CD "Blíž k Tobě" chystáme autorské album v country stylu s náboženskými texty. Pilotní singl - píseň "K obráceným", hudba a text Olivie Žižková, si můžete PŘEHRÁT ZDE

-------------------------------

NAŠE CD LITURGICKÝCH PÍSNÍ " BLÍŽ K TOBĚ..." JE  MOŽNÉ ZAKOUPIT NA E-SHOPU NAŠEHO WEBU A VE VYBRANÝCH OBCHODECH  NAPŘ." PRO ECCLESIA CATOLICA", JEČNÁ 4 , PRAHA 2.
--------------------------------
Prostřednictvím e-mailu máte možnost se Olivie zeptat na to, co vás nejvíce zajímá a nejzajímavější otázky i s její odpovědí najdete v recenzích úplně dole.

Nové CD právě v prodeji

AUTOGRAMY

Pokud si přejete zaslat foto s autogramem, samozřejmě vám rádi vyhovíme.

O fotografii si můžete psát na adresu Jan Žižka, KJJ - Roškotova 4, Praha 4, 140 00. Fotografii pošleme oproti obálce s patřičnou známkou a nadepsanou zpáteční adresou.

KONTAKTY

MANAGER : Jan Žižka

 +420602274770                                                                                  

 info@oliviezizkova.cz


 

Jan Žižka - Bubeník, producent a manager Olivie - více

Naši sponzoři

 

------------------------------------------

OLIVIE A TAJEMSTVÍ VÍRY